Sunday, May 21, 2023

Raderande

Påbörjade i dag det inte oansenliga projektet radera bilder från telefonen för att frigöra lagringsutrymme. Trodde i min enfald att det skulle gå ganska fort och smidigt, men givetvis inte. Har hittills bara kommit till januari 2021, och det är då de dryga två åren med absolut mest jobbilder som väntar. För det jag tar bort är i mångt och mycket bilder jag tagit för jobbets räkning. Känns liksom inte helt nödvändigt att ha alla dem tillgängliga direkt i telefonen. Räcker gott om de finns på datorn om de mot förmodan någon gång skulle behövas till något. Hittills har jag tagit bort omkring 2000 bilder, och fler lär det bli. Bara bilderna från olika handelsträdgårdar våren 2021 vill jag minnas är flera hundra. Kan nog ta ett tag innan det är färdigt.

Annars inga större överraskningar under dagen. Skönt att inte ha behövt jobba något, men imorgon är det på det igen. Ett uppdrag att åka iväg på, en telefonintervju och så kanske lite motorsport i mån av tid. Kommer inte vara sysslolös imorgon heller. Sedan har jag två uppdrag på tisdag och en telefonare på fredag morgon. Däremellan är tanken att det blir motorsporttidning för om inte hela så i alla fall större delen av slanten. Förhoppningsvis flyter allt på utan några större svårigheter, fast med tanke på att det varit en hel del som småkrånglat den här gången vågar jag inte riktigt räkna med att det blir så. Är inställd på att få kämpa hela vägen in i mål.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home