Monday, May 22, 2023

Man sliter och släpar

Har jobbat och har fortsatt radera bilder ur telefonen. Från att ha haft drygt 5 GB ledigt utrymme när jag började har jag nu drygt 15, så det har ju uppenbarligen effekt. Kom några avlägsna åskmuller på eftermiddan. Tredje eller fjärde gången det åskat hittills i år. Känns som det är ovanligt mycket för att vara så pass tidigt på säsongen även om det ingen av gångerna varit särskilt mycket mer än enstaka muller. Fast kan vara jag som minns fel också, vet att vi haft i alla fall ett par år med rätt läte åska. Risken är väl då att vi får något år med jäkligt mycket åska istället, för det där brukar ju jämna ut sig och ligga på ett någorlunda stadigt snitt över tid (om än antagligen ökande i takt med klimatförändringarna).

Imorgon blir en lång dag. Dubbla jobbuppdrag plus en tvättid som bokades innan tidningens utgivning sköts en vecka framåt i tiden. Så det blir fullt upp. Tvättiden har ju dock fördelen att jag får någon timme extra på morgonen där jag kan stöka undan lite småjobb. Så det ska nog bli bra. Faktiskt sista två uppdragen för det numret imorrn, sedan har jag mest bara telefongrejer resten av veckan. Så det börjar närma sig att kunna koppla av ett par dagar. Skönt det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home