Sunday, June 11, 2023

Slött och slappt och dags att gasa mot mål

Hade tänkt sitta lite med låtordningen på SP23 idag men kom mig inte riktigt för. Så får försöka få det gjort ett par kvällar till veckan istället. När jag idag inte hållit på med det har jag istället gjort... inget särskilt alls. Haft en rätt slö och slapp dag. Högst sannolikt den sista slöa och slappa dagen innan nästa tidning ska vara färdig. Eftersom jag inte vill slita hela vägen till midsommar räknar jag kallt med att behöva ägna nästa helg åt jobb. Men max två arbetsveckor till, sedan ingen tidning igen förrän i augusti. Inte så konstigt kanske om koncentrationen börjar brista en smula.

Imorgon blir det jobb helt och fullt från skrivbordet. Har en del skrivande och research att göra, ett par telefonsamtal för att antingen göra eller boka tid för telefonintervjuer. Resten av veckan blir det sedan en del ute på fältet. Förhoppningsvis ska det flyta på utan större bekymmer. Det vore skönt om det inte blir något krångel.

Såg för övrigt att det skulle bli hemskt varmt ett par dagar under veckan. Det känner jag väl ingen superentusiasm inför direkt, men man kan ju inte göra så mycket åt det. Man får härda ut liksom. Vore dock skönt om den jättevärmen inte håller i sig över midsommar. Föredrar när det är lite mer lagomvarmt då. Men man kan ju inte styra över det heller så det får väl visa sig då vad det blir för väder. Tycker dock är tråkigt att NHL-draften inte ligger på midsommar i år. Har ju blivit lite av en tradition att följa där på natten och inte går och lägga sig förrän den första svensken blivit vald.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home