Thursday, July 27, 2023

Skänkte och köpte

Åkte med föräldrarna på loppis en sväng förut idag. Passade bra, för då kunde jag ju passa på att lämna in kläderna som hamnade i loppishögen när jag rensade garderoben igår. Så får vi som sagt hoppas att de hamnar hos någon som har större nytta av dem än jag och sliter dem med hälsa och glädje. Åtminstone ett par av plaggen borde ha ganska lätt att hitta en ny ägare. Tog såklart även ett varv inne på affärn. Tyckte det märktes att det är sommar och lite lågsäsong för inlämning, för de hade lite mindre roliga grejer på hyllorna än de brukar ha när jag är där. Men kom i alla fall därifrån med en LP-box med 40-talslåtar från Sonora. Det är ju trots allt sådant man behöver ha hemma.

På eftermiddagen satt jag och läste. Läste ut den bok jag läst de senaste dagarna och har därmed alltså läst lika många böcker under semestern som under perioden mellan nyår och semestern. Om jag inte såg fel i listorna verkar det också ha blivit tangerat rekord för flest utlästa böcker på en månad. Så det är ju inte utan att man är lite sugen att försöka få en till utläst över helgen så att årets juli blir den månad med flest utlästa böcker någonsin. Får kolla om jag har någon tunn och snabbläst på lager.

Unnade mig en liten skvätt Bellmanpunsch medan jag satt och läste. Det var gott.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home