Tuesday, October 10, 2023

Snabba ryck, men tror det när jag ser det

Och i morse, sisådär ett halvt dygn efter det senaste budet, kom ett nytt meddelande om ändrat leveransdatum på telefonen. Nu ska den plötsligt levereras i morgon. Nåväl, jag tror det när jag ser det. Så mycket olika besked det varit fram och tillbaka skulle jag inte bli förvånad om det hinner ändras tre gånger till till i morgon bitti. Det är inte utan att man undrar lite vad de sysslar med egentligen. Det verkar vara lite rörigt i distributionskedjan.

Dagen i övrigt är väl inte mycket att säga om. Var i Kristinehamn en sväng i förmiddags. Därefter vidtog skrivande och telefonerande. Det är ju så mitt arbetsliv ser ut. Som en följd av det där nya leveransbeskedet satt jag en bra stund under kvällen och gjorde en extra backup på anteckningar ifall det skulle skita sig med överföringen till nya telefonen. Kopierade in i mail och skickade till mig själv. Det tog sin lilla tid. Var rätt stel i både nacke och rygg när jag var färdig. Slog mig dock när jag gick igenom allt att jag fått till en del slagkraftiga, eleganta och emellanåt rätt roliga formuleringar genom åren. Är ju också lite därför det känns viktigt att inte bli av med dem, för man vet ju aldrig när sådant kan komma till användning.

Sedan blev det en film. Vilket väl inte var helt otippat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home