Saturday, March 02, 2024

Ett härligt lugn

Väldigt, väldigt lugn lördag, vilket varit skönt. Men kom mig för frampå eftermiddagen att beställa både en ny universalöppnare (den jag hade gick sönder för ett par veckor sedan) och årets påskpunsch. Hade dock lite svårt att bestämma mig för vilken punsch jag skulle välja, så det fick bli hela tre olika sorter i år. Ibland får man kosta på sig lite. En av dem var faktiskt alldeles helfärsk o sortimentet och släpptes till försäljning så sent som för en månad sedan. Ska bli spännande att smaka både på den och de andra två. Men påskpunsch som det är blir det givetvis först till påsk. Skärtorsdagens seneftermiddag/kväll, när man gjort det sista innan påskledigheten, då kan det provsmakas.

Mello, vad ska man säga? Givetvis omöjligt att veta hur det hade gått om förutsättningarna varit annorlunda, men visst finns skäl att misstänka att de låtar som gick vidare från kvaltävlingen gynnades av att ha tävlat i kvällens deltävling. Särskilt kanske som låtarna inte visades i sin helhet utan som snabbrepris med korta klipp. Där kan man nog anta att debattvågorna kommer gå höga i mellofankretsar ett tag framöver. Personligen tycker jag nog att det gamla andra chansen-formatet var bättre och att det finns anledning att fundera på hur lyckat det här upplägget var, men att det också är svårt att helt ifrågasätta resultatet eftersom man som sagt inte kan veta hur det hade slutat med ett annat upplägg. Hade utifrån mina preferenser för den delen också hellre sett ett av de andra bidragen vidare till finalen (vilket det var får ni helt enkelt spekulera om), men där brukar ju jag och de röstande sällan vara helt överens.

Västerås, tihi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home