Tuesday, April 02, 2024

En resa i västerled

Var på jobb i Karlstad i dag. Väldigt glad att det omtalade snöfallet aldrig nådde hit med tanke på att det hunnit bytas till sommardäck på bilen jag brukar använda. Hade kunnat bli en jobbig resa annars.

I övrigt har jag av och till varit lite mystiskt snuvig under dagen. Säger mystiskt eftersom man ju annars sällan bli snuvig utan att ha varit sjuk innan. Men det är väl vad det är och ska väl ge sig med tiden. Har, på tal om hälsomässiga irritationsmoment, även en ganska stor och opraktiskt placerad finne på ryggen. Den får gärna försvinna tämligen rappt.

Roligt att få besöka Karlstad för övrigt. Det var ett tag sedan sist. Var dessutom på ett ställe som lite lätt väckte minnen av sommaren med J för några år sedan. Det var en trevlig sommar. Redan från början dömd att sluta som den gjorde, men det struntade man i medan det pågick. Precis som det ska vara. Nu dessutom tillräckligt längesedan för att man ska kunna minnas det utan att bli sentimental.

Jag känner mig seg. Allt påskgodis har gjort mig däst och kraftlös.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home