Monday, April 29, 2024

En välbehövlig natt

Märktes att jag hade lite sömn att ta igen natten till i dag. Gick och lade mig med mina mått mätt tidigt, och sedan sov jag i drygt nio timmar. I vanliga fall brukar jag vakan efter omkring sju, sällan mer än åtta. Men skönt då att jag inte hade något så jag behövde kliva upp tidigt i morse.

Under dagen har jag sedan jobbat lite. Skickat några mejl, skrivit färdigt en text jag började med före helgen. Försökt planera upp resten av veckan så gott det går med tanke på hur mycket som ännu är oklart och osäkert och jag inte har en aning om hur det är tänkt att hinnas med på den med hänsyn till diverse helgdagar korta tid vi har på oss.

Hann även med att knalla iväg och handla lite grejer som behövde fyllas på. Kör ju som regel en veckohandling på söndagar, men eftersom jag var borta den här helgen blev det inte av. Så då behövde jag fixa lite flingor och fil och sånt.

Trist att Lang lämnar BIK. Hade hoppats och trott att han skulle bli kvar. Hoppas nu verkligen att han inte lämnar för någon seriekonkurrent utan att skälet till avskedet är att han fått ett erbjudande uppifrån eller från utlandet. Skulle svida att se honom i en motståndartröja till vintern. Westlund känns också synd att han inte blir kvar även om han var som bäst för ett par säsonger sedan, men det kändes ändå mer väntat att han drar vidare. Likså är det ingen överraskning att Bruhn lämnar. Tror att han mycket väl skulle kunna fylla en roll längre ner i hierarkin och att han på sikt skulle kunna bli en riktigt nyttig spelare, men han är också ung och behöver för sin utvecklings skull antagligen få chansen till en större roll och mer istid. Tippar på att han hamnar i ettan någonstans.

På andra kanten alltså T Sjökvist in. Han har definitivt inte gjort bort sig under sina inhopp här, och med BIK som moderklubb kommer han sannolikt spela med grymt hjärta. Lite oväntad värvning, men kan nog bli bra, även om man nog inte ska förvänta sig att han kommer spruta in poäng. Lär nog få mer av en hårt jobbande roll här. Glädjande förresten att Edvardsen blir kvar också. Kan inte vara mer än ett par forwardsplatsen kvar att fylla nu. Vi har fått behålla ovanligt många av de ledande spelarna i den lagdelen och det känns som vi kommer kunna ställa en klart intressant forwardsuppsättning på benen (än mer så om Kokkonen och Albin Eriksson hittar tillbaka till sitt bästa spel), men visst är känslan som så ofta vid den här tiden på året att man gärna skulle se något slags spetsvärvning på de sista platserna.

På backsidan bör en förlängning med Kingen vara prio ett, och så behöver alltså Lang och Westlund ersättas. Därutöver gärna någon ung och utvecklingsbar back som kan växa in i det och utmana de redan etablerade om speltiden. Ska bli riktigt spännande att se vilka de sista pusselbitarna blir.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home