Wednesday, May 13, 2009

Gissningslek

Jag tror ni kan gissa vad jag ska göra nu. Gissade ni på att jag ska gå ut ch plocka svamp gissade ni fel. Ni gissade också fel om er gissning blev att jag ska snickra ihop en ny bokhylla. Även om ni gissade att jag ska råna en bank gissade ni fel.
Gissade ni däremot på att jag ska gå och lägga mej, då gissade ni helt rätt. För gå och lägga mej är precis vad jag tänke gör nu. Vad som händer imorrn vet jag inte riktigt, tänkte väl försöka få lite skoljobb gjort men exakt vad det blir får vi se imorrn. Dumt att planera för mycket om man inte måste, bättre att vara lite flexibel.
Konduktören på det första tåget jag åkte med imorse sa guten morgen till när han kontrollerade biljetten (det är faktiskt sant) så kanske passar det bra att avsluta dagen med ett gute nacht.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home