Wednesday, January 09, 2013

Problemfri resa

Resan hit ner till Kalmar gick bra. Inga förseningar eller annat strul. Dock blev väskan lite tyngre än jag hade trott att den skulle bli, men det hör ju inte direkt till ovanligheterna. Dock var jag lite halvstressad när jag kom fram. Har nämligen visat sig att det är popidyll på fredag och popidyll vill man ju inte missa så jag gick direkt från stationen till stället där biljetter säljs för att se om det fanns några kvar. Var nästan förberedd på att det inte skulle göra det, popidyllbiljetterna har en tendens att gå åt rätt fort, men jag hade tur och det fanns kvar. Det känns bra tycker jag.

Sen tog jag bussen hem, la in matlådorna jag hade med mig i frysen, kollade vad som behövde handlas och gick till affären. När jag kom tillbaka från netto tömde jag posten och hittade utöver DN från 2 januari (misstänker att tidningsbudet lagt den i fel brevlåda) en avi om att bok fem i serien Don Rosa Samlade Verk hade kommit och låg och väntade på att bli hämtad. Jag packade upp väskan och smågrejade lite men sen kunde jag inte hålla mig från att gå och hämta paketet. Efter det kunde jag äntligen öppna en must, sjunka ner i soffan och pusta ut. Och jo, jag somnade lite på soffan.

I sammanfattning: resan gick bra, jag har biljett till popidyll, fick ett fint paket på posten, drack must.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home