Tuesday, August 27, 2013

Röstkort

Fick röstkort till kyrkovalet i brevlådna idag. Visste inte ens om att det var kyrkoval i år, så kan väl inte säga att jag är särskilt engagerad. Men det är ju alltid kul att gå och rösta, så det kommer jag nog göra ändå. Kan för övrigt tyckas märkligt att jag som är så långt ifrån religiös man överhuvudtaget kan komma fortfarande är medlem i Svenska Kyrkan. Men äsch, orka hålla på att anstränga sig för att gå ur liksom. Och så får jag ju, som sagt, gå och rösta lite emellanåt.

Annars har den här dagen till stor del spenderats på uteplatsen. Har suttit där i solskenet och läst och tagit det lugnt i största allmänhet. Hoppade dock över vinet idag. Annars brukar det ju kunna bli ett glas när man sitter där ute, men kände mig helt enkelt inte särskilt vinsugen den här gången.
Om inte något oväntat händer finns för övrigt goda möjligheter till att även morgondagens eftermiddag kommer spenderas i solen på uteplatsen. Men det visar sig då.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home