Sunday, August 04, 2013

Tillbaka, men vet inte för hur länge

Är tillbaka i Kalmar sedan i eftermiddags. Känns rätt bra faktiskt. Alltid skönt att vara hemma hos sig själv ett tag. Fick skjuts ner av morsan och farsan, så nu ligger de och sover på golvet. Att de skulle få sova här en natt var liksom priset för skjutsen (sen har de vad jag förstår tänkt åka vidare och turista lite här nere i södern), och det kan det ju vara värt att slippa lägga pengar på en tågbiljett. Resan ner gick hur som helst bra och var helt utan missöden. Det var en rätt vanlig bilresa helt enkelt.

Något som däremot inte är helt enkelt och klart och tydligt är det där med way out west-jobbet. Har fortfarande inte fått något klart besked om exakt var, när och hur jag ska jobba. Dock börjar det kännas allt mer troligt att det är mitt ursprungliga schema som är grejen. Det som av kalendermässiga skäl egentligen fungerar ganska dåligt för min del. Skulle det bli så får jag lösa det på något sätt, men det blir mer än lovligt bökigt med både boende, logistik och diverse ombokningar i almanackan.
Med tanke på att jag var ute i ganska god tid och hörde mig för om att åtminstone byta bort tisdagspasset och hyfsat snart efter det fick ett förslag om att byta arbetsdagar tycker jag att det är rent ut sagt dåligt att jag inte fått något slutgiltigt besked än. Frustrerande om inte annat.

Och NHL-matchen jag spelade imorse? Den gick bra. Vann med 7-0, och jag gjorde fyra mål och tre assist.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home