Monday, September 01, 2014

Lite trött

I förmiddags (eller egentligen tidigt på eftermiddagen, men eftersom jag inte kliver upp förrän tio på dagarna tycker jag det räkans som förmiddag) tog jag bilen för att åka iväg och handla och fixa blomvattning och så vidare nere hos morsan och farsan. När jag åkte fanns gott om parkeringsplatser, som brukligt mitt på dagen på vardagar. Gött, tänkte jag eftersom det är mycket smidigare att parkera när man bara kan glida in och inte behöver backa och greja. Men tror ni inte på fan att precis där det fanns tre tomma platser i rad när jag åkte hade en biljäkel lyckats ställa sig på mittenplatsen av de tre. Typiskt nog också en bil som jag tyckt stått i vägen (och som lyckats "ta" en plats) ett par gånger tidigare under veckan. Då blev jag nästan lite grinig faktiskt. Fan liksom, finns det tre lediga platser i rad tycker jag att man gott kan ställa sig på platsen längst fram eller platsen längst bak. Att ställa sig på mittenplatsen är ju bara att göra det krångligare för sina medmänniskor. Det kanske inte spelar någon jättestor roll, jag kunde ju parkera på ett tillfredställande sätt ändå, men jag blir bara lite trött på ogenomtänkta människor. Och kanske lite extra trött för att det varit lite halvstruligt med parkeringsplatser hela veckan de gånger jag varit ute och kört (cirka tre).

Lite senare på eftermiddagen fick jag återigen ta farmors bil och skjutsa ut henne till Kväggen igen (hon skulle ha hunden med sig, därav hennes bil). Var väl i ärlighetens namn inte särskilt sugen egentligen, men jag har ju en tendens att vara lite för snäll ibland. Men då blev det alltså ännu en tur längs den vägen jag kört rätt många gånger de senaste veckorna. Börjar kunna kurvorna och groparna och krönen på den där vägen rätt bra vid det här laget.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home