Friday, February 20, 2015

Lång harang av svordomar!

Västerås - Bofors 3-2 (0-2, 1-0, 2-0)

Det var en bra kväll. Jag hade haft en riktigt skön och härligt avslappnad eftermiddag, det gick bra i På Spåret. Jag var helt enkelt på ganska gott humör. Så fick jag se slutresultatet, och allt bara rasade. Hela kvällen blev förstörd. Jag hade funderingar på att lyssna på musik och dricka lite vin, men jag tappade bara sugen totalt. Visst, en uddamålsförlust borta mot Västerås är inget att deppa ihop totalt över, att förlora där är varken överraskande eller särskilt anmärkningsvärt. Och vanligtvis hade jag nog skakat av mig det relativt fort. Slagit på musiken, hällt upp det där glaset vin, och lagt matchresultatet till handlingarna. Men med alla förluster som varit på sistone, och särskilt efter förra fredagens supersura förlust mot Björklöven har BIK:s motgångar börjat ta jäkligt hårt. Särskilt knappa förluster där avgörandet kommer precis i slutet.

Det känns som att det grinar emot något förjäkligt nu, som att det inte studsar med alls och som precis varenda marginal är på fel sida. Björklövens sena, orättvisa kvittering, AIK:s sena kvittering i förra matchen (efter en oturlig studs efter en täckning), den här matchen som också avgörs i slutminuterna (trots att BIK lyckades fixa en tvåmålsledning redan i första, men inte ens det hjälper tydligen för tillfället). Plus en rad matcher till som förlorats med uddamålet, och som inte sällan avgjort relativt sent. Så ja, det tar emot just nu helt enkelt, och just nu gör det orimligt ont med förluster. Jag blir liksom bara less.

Och jag blir inte minst less på att vi återigen får en bråddjup formsvacka i slutet av säsongen. Det är som att det sitter i huvudet på spelarna, att de i så hög grad vet med sig att det kommer en svacka vid den här tiden på året att det blir en självuppfyllande profetia. Jag vet inte. Frustrerande är det hur som helst. Hoppas att det hinner vända i tid. Dels naturligtvis för att klara topp fem och få tre hemmamatcher i förkvalet istället för två, men kanske framförallt för att kunna gå in i nämnda förkval med en positiv trend och ett växande självförtroende. För att komma in i ett slutspel med en förlustrad i ryggen, det är inget man vill göra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home