Thursday, June 18, 2015

Fortsättning. Och en spellista

Fortsatte idag med det jag gjorde igår. Satt och avregistrerade mätare således. Blev dock inte färdig, så antar att jag kommer behöva gå dit på måndag också. Dock blev det bara halvdag idag, det var skönt. Då hade jag i alla fall lite tid att ta igen mig och ägna mig åt väsentligheter på eftermiddagen. Så värst mycket skrivet blev det väl inte eftersom jag var rätt trött (man blir ju det när man varit tvungen att kliva upp tidigt ett par dagar i rad), men några rader blev det i alla fall. Bättre än inget.

Och jodå, genomlyssningen blev jag färdig med igår kväll. Jag ger er, som traditionen bjuder: Summer Party 2015
Jag är väldigt nöjd med resultatet faktiskt. Gillar balansen och dynamiken i såväl låtval som låtordning. Mest förtjust är jag kanske i avlutningen. Sista 20-30 låtarna känns som det bästa slutet på en Summer Party-lista hittills. Kanske för att jag lagt större omsorg på sisat tredjedelen i år än vad jag brukat göra annars. Kan, på tal om avslutningen, för övrigt avslöja att de åtta nästa sista låtarna (alltså de sista minus den allra sista) är en liten blinkning till vårens Berlinresa. Ty de är alla sånger som spelades på den fina indieklubb jag besökte en av nätterna där. Det var en grym kväll, så tyckte att den kunde få en liten hyllning, och hur avslutar man en festspellista bättre än med ett gäng allsångsvänliga indiehits?

För övrigt anser jag att Moderaterna bör ta sitt förslag om att korta sommarlovet och stoppa upp det i röven.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home