Thursday, December 17, 2015

Varför vänta?

Idag när jag gick på promenad regnade det. Hade jag gått på promenad några timmar senare (vilket jag iofs inte hade tid till) hade det kanske hunnit sluta regna. Det är lätt att vara efterklok. Fast jag hade paraply så det spelade ingen roll.

På förkvällen, när jag lagt mig på soffan för att läsa en bok efter julkalendern, ringde farsan och gav en förvarning om att farmor antagligen kommer ringa någon dag och fråga om jag kan tänka mig att hämta en kusin vid tåget till helgen. Man undrar ju lite, om hon redan vet att hon ska fråga och dessutom hunnit prata med farsan om att hon ska fråga mig, varför kan hon då inte lika gärna ringa och fråga direkt? Varför vänta tills det är med kort varsel? Ju tidigare jag får frågan, desto mindre är ju risken att jag redan har något annat inplanerat eller har hunnit sikta in mig på att typ dricka must och lyssna på julmusik hela den dagen. Äldre släktingar är lite knepiga på det sättet ibland.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home