Monday, May 30, 2016

En eftermiddag i solen

Blev en eftermiddag på balkongen. Det var synnerligen trevligt. Mindre trevligt var att stolen sprack lite i en söm så framöver får man använda den på egen risk. Det borde egentligen inte vara något problem eftersom jag har en till likadan stol, fast när jag kom in upptäckte jag att samma söm börjat spricka på den också. Så jag får nog konstatera att det är dags att införskaffa en eller ett par nya stolar. Men de stolar jag har nu har ändå varit med varje sommar sedan jag flyttade till Kalmar (egentligen ännu längre för då hade morsan och farsan haft dem som campingstolar några år också) så de har väl kanske tjänat ihop till pensionering.

Här under kvällen ringde farmor och frågade om jag kunde tänka mig att skjutsa ett par andra släktingar till tåget imorgon. Jag sa ja. Fast direkt när jag lagt på tänkte jag "varför sa jag ja till det?". Jag är i ärlighetens namn inte ett dugg sugen, utan hade tänkt ta en heldag på balkongen imorgon. Men lovat är lovat så då får jag ju skjutsa och sen kliva ut på balkongen någon timme eller så senare än jag egentligen hade tänkt. Sen vill jag inte bli tillfrågad om några fler tjänster på ett tag. I värsta fall får jag väl strunta i att svara om jag ser att det är någon släkting som brukar be om tjänster som ringer...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home