Friday, May 27, 2016

Impulsköp

Egentligen inte någon särskilt anmärkningsvärd fredag detta. Har väl mest gjort det jag brukar göra på fredagar. Men en ganska trevlig dag ändå, trots regnandet. Fredag är alltid fredag liksom.

Imorgon ska vi fira farmor som fyller 80 på söndag. Det får vi väl se vad det blir. Skulle inte tro det blir någon särskilt vild tillställning. Något säger mig att 80-årsfiranden sällan är särskilt vilda. Däremot är väl risken rätt stor att det blir avsevärda mängder fikabröd i olika former. Men det får väl visa sig antar jag.

Köpte förresten nya Kent idag. Lite av ett impulsköp. Har lyssnat på den rätt mycket sedan den släpptes för en vecka sedan och tycker den är jäkligt bra. Så när jag fick se den på Maxi (typ enda stället i stan som fortfarande saluför skivor, tyvärr) kunde jag inte riktigt hålla mig. Någon gång måste man få kosta på sig.
Finns partier på den där skivan som träffar så hårt att det får mig att mer eller mindre bryta ihop. När Vi är inte längre där följs upp av Förlåtelsen, alltså det går inte att beskriva.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home