Tuesday, May 31, 2016

Inställd skjuts

Blev inget skjutsande till tåget idag. De som skulle skjutsas tyckte att jag ville åka för tidigt, de hade tänkt sig runt kvart i, jag ville komma iväg vid halv, tåget skulle gå vid tjugo över, så de tog bussen istället. Kan inte påstå att det gjorde mig något att slippa. Snarare tvärtom. Då fick jag ju plötsligt en timmes extrabalkongtid mot vad jag trott. Och framförallt är det ju bara toppen om folk väljer att åka kollektivt istället för med bil. Men lite lustigt tycker jag det är att det ska vara så himla jobbigt att få vänta en extra kvart på stationen. Fast vi är ju alla olika, och det är väldigt olika från person till person hur man hanterar väntan, sysslolöshet och leda.

Istället ägnade jag som sagt större delen av eftermiddagen åt att hänga på balkongen. Riktigt varmt och skönt idag. Det var sådär att man nästan inte ville gå in för det var fortfarande ljummet ute, men vid åttatiden fick jag ändå tvinga mig att gå in för min mage skrek efter mat. Jag hade bara ätit en Nogger sedan frukosten så jag var av förklarliga skäl ganska hungrig. Rörde ihop en lite halvimproviserad kycklingrätt på strimlad kyckling, schalottenlök, grädde och lite olika kryddor. Det blev typ cirka skitbra. Vilket det som bekant ofta blir när jag improviserar ihop nya rätter. Jag är fan bäst.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home