Wednesday, June 29, 2016

Förbryllad tandhygienist

Tvättat och varit hos tandläkaren alltså. Eller tandhygienisten om vi ska vara exakta. Det gick väl bra båda två. Fast tandhygienisten blev lite förbryllad. Jag hade en del inflammationer i tandköttet och sådär, och det förstod hon inte riktigt hur jag kunde ha när det i övrigt var så rent och fint och allmänt tipptopp i munnen. Tänderna var hur bra som helst och det fanns ingen karies och bara minimalt med tandsten. Det var nästan så hon hade svårt att tro på att jag aldrig ens provat att snusa. Så till slut konstaterade hon att jag väl kanske bara har känsligt tandkött då, och så bokade hon inte en ny tid för grundlig rengöring av tandfickorna. Men det är ju lite spännande att vara något av ett medicinskt mysterium. Kul att känna sig speciell och unik liksom.

När jag framåt eftermiddagen sedan var ute på min dagliga promenad höll jag på att bli attackerade av en mås. Jag såg redan på håll att det sprang en måsunge en bit fram på vägen så jag kan inte säga att det kom som någon överraskning när det kom en mås dykande från taket på närmsta hyreslänga. Det var mest bara att konstatera att ja ja, då svänger jag väl här då och kilar över gräsmattan till nästa gård och tar den vägen istället. Så det var inte så dramatiskt som det kan låta. Men visst kan måsarna vara ett jäkla gissel vid den här tiden på året. Inte bara för att de kan bli en aning aggressiva med ungar i närheten, utan även för att de väsnas så förbannat. Det är nästan så att man skulle vilja ställa sig bredvid en mås och gallskrika så får den se hur jäkla kul det är.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home