Wednesday, June 22, 2016

Agerat chaufför

Ska väl inte säga att det varit fullt upp idag, men det har varit mer händelserikt än vanligt. Körde farmors hund till klippning, skjutsade ner farmor på stan och tog en fika. Det tog typ halva dagen. När jag väl kom hem tog jag en promenad, och sen slog jag mig ner på balkongen ett par timmar på eftermiddagen. Gick in när molnen tätnade och det nästan blev lite halvkyligt.

Om kvällens fotbollsmatch finns väl egentligen inte så mycket att säga. I alla fall inte mer än att det är klart sensationellt att jag nu sett två hela fotbollsmatcher på mindre än en vecka. Men nä, jag har inte ändrat åsikt. Fotboll är fortfarande fruktansvärt tråkigt och enormt överreklamerat. Tacka vet jag hockey.
Utifrån mina begränsade fotbollskunskaper tycker jag väl dock att Sverige precis som mot Italien gjorde en ganska bra match. Rentav bättre i vissa avseenden (läs: offensiven). Med lite mer flyt hade det mycket väl kunnat bli svensk seger. Fast sen är det ju det där som är så typiskt fotboll att det på pappret bättre laget nästan alltid i jämna matcher lyckas peta in ett (slump)mål i slutminuterna. Så det var väl ganska väntat när det stod 0-0 vid 80 att Belgien skulle få in ett mål. Det är som det är.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home