Monday, July 04, 2016

Trevlig present

Idag när jag hade skjutsat mina föräldrar från busstation och hem till dem fick jag en flaska bättre rött som tack för att jag vattnat deras blommor medan de varit bortresta. Slovenskt vin. Direkt från den vingård där det tillverkats tydligen. Det ska bli spännande att smaka på vid tillfälle.
Att mor och far nu kommit hem innebär också att jag inte längre disponerar deras bil. Fast med tanke på att nästan det enda jag kört under veckan är ner till dem för att vattna blommor gör det ingen skillnad utöver att jag slipper ha bilnyckeln hängande på nyckelkroken.

Såg även dagens matiné Pappa sökes (1947). Den var ganska trevlig. Visste faktiskt inte att Thor Modéen skulle dyka upp i en biroll så det var en glad överraskning.

Imorgon ska jag köpa en papperskasse. Det låter väl som ett spännande äventyr?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home