Thursday, November 03, 2016

Går framåt

Har nu till sist fått tag på en till bokhylla. Egentligen köpte jag den visserligen i lördags, men jag fick hem den igår. 80 spänn på loppis. Så jävla bra fyndat. Hur som helst står den nu där den ska. Ungefär ett halvt hyllplan fyllt än så länge. Ännu ryms många böcker till. Härligt.

Skrivandet flyter på bra. En släng över 7400 ord såhär långt. Ett snitt klart över de 1667 ord per dag som man behöver skriva för att fixa målet på 50000 ord under månaden. Det känns gött. Man vill alltid ha en bra start. Dock känner jag att jag har kommit längre in i historien än jag hade trott att jag skulle göra. Så börjar nästan oroa mig för att berättelsen inte ska räcka riktigt till 50000 ord. Fast jag tänker att jag får skriva berättelsen till slutet, och sedan kan jag alltid gå tillbaka och se vad som kan fördjupas och utvecklas och broderas ut och så vidare. Hur som helst har jag kommit igång ordentligt och det är ju huvudsaken i det här läget. 27 dagar kvar. Det gäller att hänga i och skriva på.

För övrigt vidhåller jag att nya platsbanken är värdelös.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home