Tuesday, November 01, 2016

Skriver

Är igång med skrivandet igen efter att det gått lite på halvfart sedan i våras. Känns gött. Eftersom jag hade en ganska färdig idé gjorde jag slag i saken och anmälde mig till nanowrimo. Tänkte att det kan vara kul att prova, och en kul utmaning att få till ett romanmanus på bara en månad. Man gillar ju att ha en deadline att jobba mot. Första dagen har flutit på bra. Ligger ungefär 1000 ord över det antal man behöver skriva per dag för att få ihop de där 50000 orden. Skönt med en bra start, och för varje dag det rullar på bra har man ju lite till godo för de dagar då det inte flyter fint. För sådana dagar kommer också att komma. Så ja, bra början även om det ännu är lång väg kvar att vandra till målet.

Extra bra blir den början om man betänker att jag under eftermiddagen tittade på den underhållande matinén Flicka i kasern (1955). Ingen stor filmkonst, men en underhållande och trevlig bagatell.

För övrigt vidhåller jag att nya platsbanken är värdelös.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home