Saturday, November 05, 2016

Så kan man också krossa porslin

Öppnade en flaska fransk cider. Champagneflaska, kork. Ni vet. Den måste ha skakats om en del för det var helt tydligt ett jäkla tryck i flaskan. När jag tog loss grimman flög korken rakt upp. Flaskan välte av rekylen. Slog i en tallrik på disken. Tallriken gick i kras. Jösses Amalia.
Trist med en krossad tallrik men jag har fler, och det var en enkel, billig IKEA-tallrik. Mindre disk imorgon antar jag. Tur bara att jag inte hade något glas jag är rädd om eller så stående på diskbänken. För det hade varit riktigt surt att få krossat. Men vem vet, kanske är jag lite synsk som ställde ifrån mig glaset på bordet istället för på bänken när jag skulle öppna kylen och plocka fram flaskan.

I övrigt har dagens skrivande gått bra. Som väntat klättrade jag upp över tiotusen ord. Med råge bör tilläggas. Börjar få en fin liten buffert inför eventuella trögare dagar längre fram. Känns som att det har gått över förväntan hittills, men samtidigt är nog det svåra till stor del att orka hänga i och fortsätta jobba på hela månaden. Så ja, jag har fått en bra start, men tro inte att jag tar ut något i förväg.

För övrigt vidhåller jag att nya platsbanken är värdelös.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home