Sunday, December 11, 2016

Must och choklad och sånt

Skön  söndag idag ändå. Särskilt stunden på eftermiddagen då jag drack finmust, åt choklad, läste tidningen långsamt och lyssnade på julmusik. Klassisk adventssöndagsaktivitet. Tredje advent. Borde nog försöka se till att komma igång med det där julklappshandlandet snart.

Mycket trevligt för övrigt att vi fått lite snö. Visserligen lär det väl töa bort om några dagar, men man får glädjas så länge det går. På vintern ska det vara snö och kallt, det hör liksom till.
Sedan får folk gärna tycka att jag är töntig som använder paraply när det snöar, men har ni aldrig varit ute i snöfall med glasögon ska ni inte säga något.

Till veckan ska jag läsa igenom mitt manus en gång till. Och så ska jag tvätta. Inte särskilt sugen på att tvätta, men det behöver ju göras emellanåt. Kan vi inte uppfinna självrengörande kläder snart?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home