Thursday, December 22, 2016

Går in i julläge

Egentligen har jag inte gjort något särskilt idag. Svarade på några mail i förmiddags vilket drog ut på tiden och försköt rutinerna något. Större dramer har det inte varit. En rejäl och trots blåsten skön promenad. Skriver det här nerifrån morsan och farsan. Kommer bo hos dem några dagar nu över jul. Blir enklast så istället för att ändå bara ränna fram och tillbaka. Sedan kommer jag nog kila förbi vid mig någon gång om dagen ändå för att typ byta sekvens på ljusslingan och sånt, men det blir inte den där stressen det kunnat bli annars. Dessutom är jag ju van att bo här över jul sedan jag pluggade så det hör liksom till lite att vara här några dagar runt jul. Det blir mer på riktigt på något sätt.

Imorgon ska granen traditionsenlig kläs. Så ska jag fixa den sista julklappen. Hoppas kunna se På spårets julspecial i morgon kväll, men risken är rätt stor att resten av familjen (särskilt min syster) vill se Bingolottos uppesittarkväll och att jag kommer bli tvungen att glo på det istället. Visst, vi brukar se det varje år, men just det är en av i övrigt ytterst få jultraditioner jag är villig att bryta. Mest eftersom jag tycker att Bingolottos uppesittarkväll överlag är olidligt långsam och tråkig. Särskilt när man vet att det visas På spåret på en annan kanal. Men jaja, blir det aktuellt får vi ta den konflikten då antar jag. Dumt att ta ut något i förskott även om det nog är lika bra att jag förbereder mig mentalt på att inte få se På spåret. Älskar På spåret.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home