Tuesday, May 16, 2017

Plötsligt inbokad

I förmiddags ringde folktandvården. Bara: "Det är dags för dig att gå till tandhygienisten. Det har kommit ett återbud så du har en tid imorgon". Överrumplad som man blev sa jag, så klart, ja. Men fan, jag har ingen lust att gå till tandhygienisten. I alla fall inte med så kort varsel. Borde sagt nej. Har nog egentligen inte riktigt råd. Det är ju generellt svindyrt med tandvård och att vara ledig på heltid utan någon som helst ersättning betalar ju ganska dåligt. Jag har bättre saker att lägga pengarna på liksom. Skulle exempelvis behöva gå till frisören snart, men det får ju uppenbarligen vänta ett tag.

Men blir det som sist jag var där att de smyger in en extratjänst jag inte bett om utan att tydligt säga att det är en extratjänst (den gången var det typ en halv minuts information), då kommer jag vägra betala för det. Det bör vara min rätt som konsument att inte behöva betala för något jag varken velat eller rimligtvis kunnat förstå att jag köpt, eller för den delen ens haft möjlighet att välja att inte köpa. Jag är beredd att bli fruktansvärt besvärlig om det är vad som skulle krävas.

I övrigt har inte dagen bjudit på några överraskningar direkt. Det har varit en ganska vanlig tisdag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home