Tuesday, January 30, 2018

Sitta av tid

Ingen särskild dag egentligen. Var på Manpower en sväng, och sedan har eftermiddagen och kvällen liksom flutit på. Att knalla iväg till storängen tre gånger i veckan känns väl för övrigt som rätt mycket slöseri med tid. Det sliter isär veckorna på sätt och vis, och trots att syftet är att öka chanserna till jobb upplever jag mest att det gör så jag inte hinner söka jobb i den utsträckning jag egentligen vill/borde. Åtminstone de tillfällen som på schemat benämns som "eget arbete" eller liknande borde gå att ersätta med hemarbete. Det vore mycket effektivare användning av tiden. Dels för att det tar en halvtimme åt vardera hållet bara för att ta sig dit (mer om man räknar in tiden för att göra sig klar osv.), men mest för att det nio gånger av tio mest blir att sitta av tiden vid de tillfällena. Mitt jobbsökande arbetar jag liksom bäst på här hemma där jag kan sitta i lugn och ro vid min egen dator med alla de dokument jag behöver tillgängliga. Jag menar, varför ska jag sitta där och leta efter annonser eller kontaktuppgifter eller potentiella arbetsgivare när jag gör det hellre och bättre hemma? Ska nog ta upp det med dem nästa gång jag har individuellt samtal, för det borde rimligtvis gå att resonera om. Att bara sitt där för sakens skull känns, som sagt, tämligen meningslöst.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home