Wednesday, July 25, 2018

Anpassning?

Har väl i allt väsentligt varit ännu en lugn dag. Tror att kroppen, till sist, börjat anpassa sig till värmen för trots att det var 30 grader eller strax däröver när jag gick ner på stan en sväng på tidiga eftermiddagen upplevde jag det inte som sådär superhett. Förvisso att det blåste en lättbris som fläktade en smula, men det var ju samtidigt en förhållandevis varm vind. Inte heller har jag tyckt att det varit anmärkningsvärt kokhett här inne under dagen (dock är det rätt varmt i skrivande stund). Nåväl, det lär väl visa sig här de närmsta dagarna om det är anpassning eller inbillning. Verkar ju som att torsdag-fredag mycket väl kommer kunna slåss i toppen av listan över sommarens varmaste dagar. Dock, på tal om väder, en smula oroväckande att det pratas om åskskurar på lördag. Det är ju då jag ska på bröllop, och även om 25-30 grader och sol inte går jättebra ihop med kostym vill man ju inte ha regn och (särskilt inte) åska. Framförallt inte då själva vigseln hålls i en liten kyrka på ett öppet fält ute på landet. Men men, man kan ju inte göra så mycket åt vädret mer än att hoppas så det får väl bli som det blir antar jag. Men jävlar vad jag kommer hoppas.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home