Saturday, July 28, 2018

Bröllop

Var alltså på brölllop idag. Min kompis Tord gifte sig med sin fram till idag flickvän numera hustru Natalie. Det var en fin och trevlig och rolig tillställning. Avslappnat och skönt. Himla roligt att få gå på bröllop. Önskar de tu all lycka framöver.

Jag var för övrigt först på plats av alla. Var väl där ungefär en halvtimme innan det skulle börja och tänkte att det väl kändes ganska rimligt, men när jag klev in i kyrkan var det bara personalen som var där. Det var så förvånande att jag lyckades svära det i princip det första jag gjorde. "Åh fan, är jag först" fick jag ur mig. Men någon måste ju vara det också, och det var rätt najs för då kunde jag ju välja vilken plats jag ville.
Klarade oss från åska gjorde vi trevligt nog också, och i stort sett också från regn. Det regn som kom föll när vi satt inne i festlokalen och fikade. Och på vägen hem. Då regnade stundtals så mycket att det blev snudd på otäckt att köra. Extremt usel sikt trots att vindrutetorkarna gick på absolut max, och vatten på vägen och ja ni fattar. Jämt när jag kom in i stan var det rentav så mycket vatten på vägen att man kände att det gick tyngre att ta sig framåt. Lite samma grej som när man går i vatten, fast inte lika kraftigt är klart. Sedan åskade det lite när jag väl kom hem men det fick väl vara som det var med det, det var inte särskilt kraftigt och en bit bort och huvudsaken var ju att det inte åskade när vi var ute på gärdet där den aktuella kyrkan ligger. Hade ju varit en flopp med åska just som vi stod utanför kyrkan och kastade sockerhjärtan på brudparet.

Om de uppskattade presenten? Det vet jag inte, för de öppnade inte presenterna på plats. Men jag hoppas de kommer göra det. Tror det, för annars hade jag ju inte köpt den. Och skulle de trots allt inte göra det hoppas jag att de säger till så de kan få kvittot och gå och byta den mot något de tycker om och vill ha.


Nu under kvällen har jag funderat lite på att kila ner på puben eller så men känner att jag inte riktigt kommer mig för. I alla fall har jag inte gjort det hittills och kvällen är ju fortfarande ung, men jag kommer nog inte komma mig för senare heller. Jag känner mig som en mycket dålig dekadent.
Fast kanske lika bra med tanke på att jag ska köra ner föräldrarnas bil till dem imorgon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home