Thursday, July 26, 2018

Slöa sommardagar

Kan inte påstå att något särskilt anmärkningsvärt hänt idag heller. Gjorde väl ungefär vad jag brukar under dagen. Gjorde mat där i skarven mellan sen eftermiddag och förkväll. Satte mig sedan på balkongen och läste under kvällen fram till att det blev för mörkt. Nu sitter jag här och skriver det här.

Imorgon ska jag fixa present till bröllopet jag ska på i helgen. Kanske låter som i senaste laget men äsch, man måste ju ha lite spänning i tillvaron. Skämt åsido så har jag en plan, och skulle den mot förmodan skita sig har jag en reservplan. Fast jag är rätt säker på att reservplanen inte kommer behövas. Sedan ska jag vara ärlig med att i den bästa av världar hade jag redan haft presenten på plats, men nu var det tyvärr inte möjligt att få det fixat förrän imorgon och då får det bli så. Det viktiga är ju att man har det till bröllopet och att det är något som känns rätt, inte att man haft paketet liggande massa tid i förväg.

Annars får jag nog vidhålla det jag var inne på igår, att kroppen håller på att acklimatisera sig till värmen. Kändes förvånansvärt ojobbigt att vara ute på promenad, och då var jag ändå ute under de hetaste eftermiddagstimmarna vid tretiden. Bra att kroppen anpassar sig, men dumt kanske att det skulle krävas sisådär ett par månader av värmebölja innan den kom till skott.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home