Friday, July 27, 2018

Röklukt

Så fixade alltså bröllopspresenten idag. Det gick bra. Hittade två grejer jag fick känsla för och hade svårt att bestämma mig. När jag till sist bestämde mig baserades beslutet åtminstone till hälften på att jag blev osäker på om folk verkligen använder den andra grejen nu för tiden. Nåväl, vill inte skriva ut här vad varken det ena eller andra var (är?) för även om jag tror att risken är tämligen minimal skulle det ju på ett eller annat sätt kunna sippra fram till öron som inte bör höra det.

Utöver det har dagen sedan varit lugn. När jag satt på balkongen framåt kvällen kände jag en doft av rök. Såg sedan på text-tv att det tydligen brutit ut en ny skogsbrand i närheten av Örebro, så jag utgår ifrån att det är därifrån doften kommer.

Imorgon ska jag alltså på bröllop. Det ska bli kul. Får, som jag var inne på häromdagen, hoppas bara att åskan håller sig borta tills vigseln och allt är över.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home