Wednesday, August 08, 2018

Smygstart

Lite småtråkig dag. Fast jag är i och för sig rätt bra på att ha tråkigt. På kvällen drog det förbi en krot åskskur. Eftersom batteriet i min dator börjat fungera igen ägnade jag den tiden åt att smygstarta lite på det skrivande jag tänkt ta tag i framåt höstkanten. Vet inte riktigt vad som kommer hända eller särskilt mycket om handlingen än dock, har mest en idé och ett koncept. Det andra får jag fundera vidare på helt enkelt. Har märkt att just under åskväder skriver jag ganska effektivt. Ur med sladdarna ur datorn, i med hörlurar i ögonen och så flyter det liksom bara på. Kanske för att det inte finns så mycket annat som distraherar vid de tillfällena. Med det sagt tycker jag ändå att det räcker med åska nu. För all evighet.

Imorgon ska jag på hockey för första gången sedan början av mars. Det ska bli kul.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home