Monday, August 06, 2018

Helt okej tempo

Har, sensationellt nog, haft det ganska lugnt idag. Efter att ha fått dagens uträttningar avklarade på förmiddagen tog jag en promenad, läste lite på eftermiddagen, gjorde mat (en väldigt lyckad pastasås), läste lite till och vips hade jag läst ut boken. Tror att det är den tjockaste hittills som jag läst från början till slut under en och samma dag. Händer ju att man klämmer en bok på en dag, men då ligger de ju oftast ganska tunna. Den här var inte anmärkningsvärt tunn utan av ganska normal romantjocklek. Så bra tempo ändå antar jag. Bok nummer 34 för i år. Förutsatt att jag fortsätter vara arbetslös skulle jag tro att jag landar någonstans runt 55 läste böcker när året är slut. Det känns ändå som en ganska rimlig siffra med tanke på att man även läser en del tidskrifter och magasin och så.
För övrigt inte många böcker kvar nu innan jag fyllt ännu ett hyllplan i bokhyllan. Då har jag max två hyllplan kvar innan jag behöver en till bokhylla. Kan dock bli lite problematiskt då jag inte har någonstans där jag får in en bokhylla till. Men jaja, det får väl bli ett senare bekymmer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home