Sunday, April 21, 2019

Lite påsk

Var på inflyttningsfest hos en kompis igår. Det var trevligt och trivsamt. Som följd har jag varit rätt seg idag, inte ett dugg bakfull men seg och småtrött. På eftermiddagen blev jag rätt sur och grinig en stund och fick ändra planen för det som återstod av dagen. Är nämligen så att jag för ett tag sedan fick en rabattkod från den välkända sajten för pizzabeställning och -leverans som tack för att jag svarade på en kundundersökning. Då kom jag på att det ju kunde vara idé på att använda den idag. Gick dessutom en film jag kunde tänka mig att slöglo på under eftermiddagen, så då skulle det ju passa perfekt att lägga beställningen strax innan filmens början för att sedan få maten en bit in i filmen. Så när jag sätter mig för att beställa visar det sig att inte en enda pizzeria eller annat matställe här i stan längre är ansluten till den aktuella sajten. Så där sprack ju hela min så snyggt uttänkta plan att slippa såväl matlagning som disk. Inte konstigt att jag blev tjurig då. Kan ha muttrat både två och tre svordomar om man säger så.

Ska man säga några ord om påskfirandet i övrigt så var det ganska lugnt. Lite påskmat och så med familjen innan jag promenerade iväg till kalaset. Jag fick en glassmaskin i påskpresent. Provade den ganska omedelbart med att göra en snabb liten sats punschglass igår eftermiddag. Det blev bra. Ser mycket fram emot att börja testa fler recept och varianter och att experimentera med smaker och så vidare. Måste dock se till att skaffa lite pytsar att förvara den färdiga glassen i.

Imorgon behöver jag för övrigt putsa glasögonen igen. Ser jag inte direkt fram emot. Himla tråkig syssla det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home