Wednesday, April 17, 2019

Säsongspremiär

Säsongspremiärade lite lätt på balkongen idag. Hängde vid räcket någon timme eller så på eftermiddagen.. Helt ok trevligt. Fast med det sagt skulle jag ändå inte ha något emot lite moln, svalare temperatur och kanske rentav några droppar regn. Tycker att det varit soligt och torrt rätt länge nu och skulle vilja ha lite omväxling. Börjar tröttna på det här ständiga skarpa solskenet som mest innebär att jag måste ha persiennerna nedfällda hela dagarna. Men som sagt, balkonghänget är det inga fel på.

I övrigt en ganska vanlig dag. Såg till att hänga upp tavlan jag köpte igår. Kilade ner till stan och köpte det jag behövde på systemet inför påsk. Mer spännande än så kan jag inte påstå att det varit.
Fats precis nyss upptäckte jag att jag vunnit 80 spänn på joker. Det hade jag inte riktigt räknat med. Trevlig inledning, eller kanske snarare preludium, till påsken må jag säga. Oklart vad jag ska göra med vinsten. En så oerhörd summa som 80 kronor måste man ju tänka igenom noga hur det ska disponeras.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home