Saturday, June 15, 2019

Ystert

Vaknade inte av ystra studentfirare igår. Blev om något snarare väckt av till synes inte särskilt ystra asfaltsläggare som lade ny asfalt på trottoaren här utanför. Strax därefter passerade dock någon handfull eller två blivande studenter. De verkade vara på adekvat livligt humör.

Igår kväll var jag och en kompis ute. Reddan och Gastro. Det var kul. På Gastro var det faktiskt en hel del nybakad studenter i vita mössor. De tycktes fröjdas så som kan förväntas. Bra kväll, men som vanligt är det såklart så att what happen at a utekväll stays at the utekväll.
Bör dock ha varit lite tröttare (och för den del även dimmigare) än jag trodde för utan att vara helt säker på hur det gick till lyckades jag tydligen somna på soffan när jag kom hem. Vaknade vid halv åtta-tiden imorse och gick och la mig. Sedan kostade jag faktiskt på mig att inte ställa klockan utan sova tills jag vaknade av mig själv. Kom upp vid halv ett ungefär. Kanske inte direkt pigg och utvilad, jag har varit rätt seg hela dagen, men vaken och obakis i alla fall.

Har sedan haft en lugn dag. Tog en promenad, och sedan hamnade jag på balkongen en stund på seneftermiddagen då jag satt där och läste tidningen. Det var trevligt. Kände när jag satt där att det hade varit gott med en kall pilsner, men samtidigt kände jag mig av förklarliga skäl ganska osugen på öl. Av någon konstig anledning är man ju sällan ölsugen dagen efter en rejäl utgång.

Har förresten lyssnat igenom hela Summer Party 2019 nu. Jag är nöjd. Med risk för att trissa upp era förväntningar till orimliga nivåer känns sista kanske fjärdedelen som den starkaste dansa genom natten-sekvens jag fått till. Träffade precis den känsla jag var ute efter. Om ni håller med får ni veta på torsdag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home