Wednesday, June 05, 2019

Nyklippt och varm

Besökte frisören i eftermiddags. Det gick väl ungefär som det brukar där. Bra alltså. Senare på dagen fick jag sms om att den där boken jag trodde jag skulle få i måndags fanns att hämta på konsum. Satte mig på balkongen och läste i den en stund på kvällen. Har varit en varm dag och en väldigt varm kväll. Imorgon ska det tydligen bli ännu varmare. Det kunde ju kvitta kan jag tycka, men det är ju som det är och inte mycket att göra åt. Tyvärr lär det nog bli för hett för att kunna sitta ute på balkongen när solen ligger på under dagen, men frampå kvällen ska det nog kunna gå att slå sig ner där ute en stund. Det får väl visa sig då antar jag. Är nog i och för sig lika bra att det blir för hett dagtid, för med tanke på att jag just inte suttit något där under våren lär jag väl bränna mig direkt om jag går ut och sätter mig i solen nu. Har ju liksom inte riktigt hunnit bygga upp den där grundbrännan så att säga. Sedan behöver man naturligtvis skydda sig mot solen oavsett vilket vid den här årstiden, men ni fattar vad jag menar.

Fortfarande väldigt varmt för övrigt. Något säger mig att jag kanske inte kommer sova under täcka inatt. Ska dock sägas att här inne var det jämförelsevis ovarmt (svalt vore fel ord) ända tills jag öppnade balkongdörren och släppte in varmluften. Så kan det vara.

Nationaldag imorgon. Då får jag väl lyssna på kents Sverige antar jag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home