Sunday, January 12, 2020

Inte lika seg

Idag har jag haft en lugn och till övervägande del rätt vanlig söndag. Skönt på sitt sätt efter att stora delar av gårdagen förlorades till bakfylla och allmän dagen efter-seghet. Har väl inte varit ett under av pigghet och energi i dag heller, men långt över gårdagens energinivå åtminstone.
Skulle ha köpt ett paket röda ljus när jag var och handlade, men det hade de inte på Maxi. Illa. Massa andra färger, men inte röda. Skumt. Man vill ju ändå ha sina ljus röda. Mest för att det är vad som känns mest juligt, och kanske lite för att kunna nynna Kents textrad "jag tänder mina röda ljus..." när man tänder dem. Men men, det ska väl inte vara omöjligt att få tag på röda ljus vad det lider. Borde ju finnas någonstans.

Drack ur säsongens sista finmust ikväll. Imorgon slutar mustsäsongen för den här gången. Då avslutar jag nog med en gammal hederlig Apotekarnes på glasflaska.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home