Wednesday, February 19, 2020

Förlust med mersmak!

Bofors - Björklöven 1-2 förl. (0-1, 0-0, 1-0, 0-1)

Förlusten till trots tycker jag att BIK gjorde en bra match i dag. En krigarinsats, och vi var väl så bra som björkriset. Överhuvudtaget tycker jag att, återigen slutresultatet till trots, var en bra och rolig match att titta på. Jämnt, smågrinigt emellanåt, ingen parad av chanser och/eller läckerheter men likväl en bra hockeymatch. BIK gör det som sagt bra,  framförallt tycker jag att de var mycket bättre i defensiven ikväll än de varit annars på slutet. Det kändes mycket noggrannare, tryggare, inte alls det där lilla slarvet och oskärpan som funnits tidigare. Visst hade BIK mycket väl kunnat vinna på ordinarie tid, framförallt under andra halvan av tredje kändes vi hetare än löven. Men å andra sidan hade de långväga gästerna något skott i stolpen och ett par andra lägen där det var hyfsat nära, så oavgjort efter ordinarie tid var varken ologiskt eller orättvist. Sedan är ju tre mot tre vad det är och ja, det är väl inte så mycket att säga om det. Så trots allt en förlust med mersmak. Fortsätter vi så här kommer vi kunna slå alla lag i slutspelsserien. Det har svajat lite efter jul och nyår sett till form och spel, men som insats var det här något att ta med sig och jobba vidare med även om resultatet inte utföll helt till belåtenhet.

Ska man säga några ord om nyförvärven så tycker jag väl inte att man såg särskilt mycket av Cederqvist och Hedlund. Parikka var jag ju en smula skeptisk till när värvningen presenterades, men där måste jag säga att han gjorde det riktigt bra. Han kändes rejäl och lagomt småelak, trygg och säker med pucken och satte knappt ett skär fel. Framförallt stark i defensiven. Han kan blir väldigt nyttig framöver. Fortsätter han som han börjat har nog Torsten gjort ett riktigt fynd där.
Han, Parikka, fick för övrigt pris som bäste spelare i BIK. Förstår hur utdelarna tänker och jag opponerar mig inte mot valet, men personligen hade jag nog gett Daggen priset ikväll. Riktigt bra krigat av honom idag, det kändes som att han ville så jävla mycket. Energiinsats. Han gjorde verkligen skäl för C:t idag.

12 poäng ner till femteplatsen, 15 kvar att spela om. Vågar nog påstå att vi slutar topp fyra. Man ska aldrig säga aldrig och inte ropa hej för tidigt, men det ska mycket till för att vi ska tappa fjärdeplatsen. Vi har fortfarande en chans att rentav bli trea, det skiljer sju poäng, men det tror jag inte vi tar in utan jag lutar åt att vi slutar fyra till slut. En placering bättre än i fjol i så fall. Men det tar vi när allt är klart och sagt och gjort.
Bra match idag. Synd att vi inte fick med oss en seger, men å andra sidan kändes det på förhand som att varje poäng vi fick med oss ikväll hade varit en bonus, så det svider inte riktigt så mycket som en förlust brukar göra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home