Sunday, June 28, 2020

Efterlängtad utekväll

Var ute en sväng igår. Lyckades faktiskt få med mig min kompis André ner till puben, för första gången sedan i februari. Det var kul. Man har ju ändå saknat det där med lite gött tjöt över en bärs. Efter puben råkade vi hamna på Lion Bar. Den sista ölen där var väl kanske inte helt nödvändig, åtminstone kändes det så i morse. Men den var ju billig så skitsamma antar jag.

I morse hade jag lite huvudvärk, och jag har varit allmänt seg under dagen, men ingen större fara. Har på det stora hela haft en ganska vanlig söndag. Kom några åskmuller på eftermiddan som jag fick vänta ut innan jag gick ut, men det var väl ungefär det enda som ruckade rutinen. Det och att jag fick sälla mig och diska under kvällen för att jag inte hann/orkade tidigare.
Skönt med ett omslag till lite svalare väder, även om det kanske inte varit oerhört mycket svalare under dagen idag. Särskilt inte här inne. Men jag vet ju sedan tidigare att innetemperaturen här har en viss eftersläpning relativt utetemperaturen. Så det kommer. Får se till att ha balkongdörren lite på glänt för att få in svalkan.

Inga superkonkreta planer för veckan som kommer. Läsa och skriva, och så ska jag antagligen träffa jobbet för lunch/möte som "terminsavslutning" någon dag. Annars får vi väl se vad jag hittar på. Bir nog inga större utsvävningar skulle jag tro.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home