Saturday, June 20, 2020

En midsommardag och ett roligt namn

Haft lite champagne, chanson et chocolat här under kvällen. I övrigt en lugn dag. Hittade en matta på balkongen. Rent spontat gissar jag att den tillhör samma granne som tröjan jag hittade tidigare i veckan. Får väl se till att hon får tillbaka den.

När jag satt och scrollande lite nyheter upptäckte jag att Tysklands arbetsmarknadsminister heter Hubertus Heil. Kalla mig barnslig, men det fick mig att fnissa. Den spontana känslan är ju att han fått en del pikar för sitt namn genom åren.

Ganska varmt här inne just nu. Den här lägenheten är nog inte riktigt byggd för varma och soliga sommardagar.  Fast det vet jag ju sedan förut, så man vet ju hur det är och får gilla läget helt enkelt. Inte mer med det.

Efter att ha spelat hela Summer Party 2020 i ett sträck i går måste jag för övrigt en smula självgott påpeka att det är en förjäkla bra spellista. Så blir det mot förmodan någon fest i sommar är det ju bara att plocka fram den så är musiken kirrad.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home