Friday, June 19, 2020

Som förväntat

Haft en lugn och på det stora hela förväntad midsommarafton. Var nere hos föräldrarna en sväng och åt lite köttbullar och prinskorv och så vidare, drack ett par glas vin och lite prosecco. Sedan knallade jag hem, blandade mig en lättgrogg och drog igång Summer Party 2020-listan. Har kommit lite drygt halvvägs på den nu och tänkte spela den till slutet. Det hör liksom till. Tycker den är bra, den håller liksom.
Såg på insta att en gammal klasskamrat från Kalmar firar midsommar srax utanför stan. Det var ju ett lite lustigt sammanträffande. Men inte förvånande egentligen, jag menar vem vill inte befinna sig i kronan av kronan av Svea rikes länder?
Passande också på att bläddra igenom nya numret av tidningen när jag var nere hos morsan och farsan. Rätt nöjd med den här omgången texter och bilder. Ett par av dem skulle nog absolut gå att sälja till fler publikationer bara jag får verifieringsmailet från frilanssajten jag försökte registrera mig på häromdan.
Lätt grogg är inte dumt. Det är inte punschen jag fick i present av föräldrarna heller. Grönstedts blå. Det var en ny bekantskap. Den var (eller ja, är) god. Blev en sån också mellan lättgroggarna.
Har annars stått ute på balkongen en stor del av kvällen. Det är ju så att säga väder för det. Skönt, men också inte skönt när det om ett tag blir dags att gå och lägga sig. Då vill man ju helst ha det svalt.
Imorgon blir det nog traditionsenlig champagne, chansons et chocolat-afton.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home