Monday, October 12, 2020

En dag som strax är igår

Finns inte särskilt mycket att säga om dagen. Lite jobb, en kort stunds läsning under kvällen. Åt en (okej då, fyra) dumle under eftermiddagen. En promenad i solskenet. Ner till stan. Skulle köpa Kalle Anka men den var slut. Blev en flaska vin istället. Slog mig att det måste kännas skumt för de som tävlar i Decenniets mästerkock när gamla deltagare som de besegrat och som uppenbarligen placerat sig betydligt sämre i tävlingen plötsligt dyker upp som gästdomare. Fast roligt för oss tittare att få återse gamla favoriter, och det är väl kanske det som räknas. Idag fyller för övrigt min syster år. Grattis till henne. Det innebär också att det imorgon är tre år sedan jag skaffade Tinder. Bara en sån sak. Det minns jag för att jag blev övertalad att skaffa det av en gammal studiekamrat när jag var i Stockholm med anledning av att vi skulle fira min systers 30-årsdag på lördagen, och att vi då tog en öl på fredagen och att det var fredagen den trettonde. Får väl fira det med att swipa lite extra under morgondagen. Det kanske inte är någon sak att fira egentligen men finns det en ursäkt för att fira får man passa på. Fira bör man annars dör man osv.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home