Tuesday, October 13, 2020

Återblick på en tisdag

Jobbdag. Researchat och skrivit en text. Fixat med fotografering till redan skrivna artiklar. Försökt få tag på en person vi vill prata med för en artikel men som visat sig vara synnerligen svår att nå. En vanlig dag i journalistikens tjänst.

Annars har jag här frampå kvällen hunnit läsa en stund. Kollat ett par klassiska Seinfeldavsnitt. Det har börjat klia som tusan på ovansidan av högerhanden. Det får det ju gärna sluta göra för det är irriterande. Imorgon blir det en tur till Kristinehamn igen. I övrigt har jag inget speciellt planerat såvitt jag vet. Lär nog läsas några sidor då också antar jag. Vi får se helt enkelt.

Fick förresten häftet med Thor Modéens roligaste sketcher och monologer idag. Väldigt fint. Kan erkännas att det var ett par grejer i Strålande tider som blev tydligare när man hade hela monologen i text än när man bara lyssnat på den. Tänkte hur som helst att jag ska studera boken mer i detalj när den nära förestående deadlinen är passerad och jag har lite mer tid till mitt förfogande. Ännu har jag bara hunnit bläddra i den som hastigast.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home