Monday, November 23, 2020

Ett tydligt ålderstecken

Nämnde igår att jag hade ont i ryggen när jag vaknade. Det hade jag idag också. Fast värre. Till skillnad från igår gick det heller inte över när jag klev ur sängen. Sitter i övre delen av ryggen, bröstryggen som jag lärt mig att det heter när jag läst på under dagen.

Bortsett från under morgonen har det dock inte varit konstant eller ihållande värk, utan det har mer varit att det huggit till och att ryggen känt "tröttare" än vanligt när jag suttit. Dock inte när jag suttit och läst, vilket känns skönt. Kan nämnas att särskilt när jag smårapat har det huggit till som sjutton i ryggen. På samma punkt mellan nederkanten av skulderbladen varje gång. Så måste vara någon muskel eller nerv eller något där som krånglar och sedan blir påverkad vid just rapar.

Men man får väl ge det ett par dagar och se hur det utvecklar sig, och blir det inte bättre får man väl försöka få tag på vårdcentralen eller nåt och se vad de säger. Vore ju onekligen skönt om det går över av sig själv. Får dock erkänna att jag är lätt smånervös inför att gå och lägga mig med tanke på att det är på morgnarna när jag legat i sängen som det varit som värst och mest plågsamt. Kanske skulle testa att lägga ner madrassen på golvet ifall det är så att det är något med sängen som ställer till det?


Utöver ryggontet har det varit en förhållandevis lugn dag. Skicka till tryckeriet-dag för tidningen, så har just inte haft något jobbrelaterat som pockat på uppmärksamhet. Som sagt suttit och läst en stund. Givetvis tittade jag på matinén Flickan från tredje raden. Det är ju en av mina absoluta älsklingsfilmer. Så fin och bra. Precis lika fin och bra som vanligt. Tyvärr ofta en smula förbisedd och bortglömd när de bästa svenska filmerna ska koras.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home