Sunday, November 22, 2020

Lite seg idag också

Har varit rätt seg av och till idag också. Inte så konstigt kanske. Bakfylledagar som igår ger ju inte mycket vila även om man i stort sett uteslutande ägnar sig åt att just vila. Dessutom måste jag ha legat konstigt i natt för jag vaknade rätt tidigt i morse och hade ont som fan i ryggen. Det gick dock över när jag väl kom ur sängen, så ingen fara på taket.

Annars har det väl varit en vanlig och normal söndag på det det hela taget. Middag hos föräldrarna och allt det där. Kollade på Om det oändliga på play under kvällen. Bläddrade lite i senaste Grönköping. Fick förresten en back julmust av morsan och farsan i förmiddags. Så nu är jag rustad inför advent och jul och så vidare. Dock inte öppnat och druckit någon must än. Den premiären sker som alltid första december. Mustsäsongen pågår ju som bekant från första december till tjugondag Knut. Allt annat är orimligt. Också orimligt hur många som fuskar och ställer fram adventsstakar och stjärnor redan nu. Framåt nästa helg hade jag kunnat köpa acceptera, även om vi riktiga proffs givetvis väntar tills på söndag när det är första advent. Att ställa fram det redan nu är snudd på hädelse.

Imorgon visa SVT Flickan från tredje raden (1949). Den måste alla titta på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home