Thursday, December 24, 2020

Nu är det jul

Klockan har passerat midnatt sedan en stund tillbaka. Julafton således. Gott så, god jul till mig själv. Kommer inte riktigt bli en vanlig julafton, men kommer nog bli bra ändå. Man får ta det för vad det är och göra det så bra det går.

I förmiddags klädde jag hur som helst grannen. Ikväll har jag tittat på uppesittarkvällen. Vann inget i år heller, men var riktigt nära på alla bingospel. Särskilt en av gångerna då det sista numret var bara ett nummer ifrån det jag behövde. Det var lite småsurt. Från början var planen att pausa bingolotto en stund mitt i för att titta på Karl-Bertil Jonsson-föreställningen, men 20 minuter in i den tyckte mitt sällskap att det var segt och inte alls så roligt som förväntat och bytte tillbaka. Åt givetvis årets första skinkmacka under kvällen. Den var god. I övrigt en rätt lugn dan före dan. Drack en julöl när jag bläddrade igenom tidningen. Klart behagligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home