Friday, January 01, 2021

Ännu ett årsskifte avklarat

Så var det nytt år. 2021. Ja jösses. Gårdagens nyårsfirande var trevligt. Jag och en kompis åt middag och svingade några bägare. Vid tolvslaget spelade vi Beethoven och öppnade balkongdörren för att sprida de ljuva tonerna över gården. Höll väl på lite längre än vanligt i år, annars kan ju folk börja droppa av ganska direkt efter tolvslaget, men det blev ändå inte så jag varit särskilt mycket mer sliten än jag brukar på nyårsdagen. Sedan jag började med alkoholfritt bubbel till tolvslaget har ju inte mina nyårsdagar varit särskilt betungande. I år hade jag lite huvudvärk under morgonen, men det gick över bara jag kom ur sängen. Har varit lite trött och småseg under dagen, men inte så det stört direkt. Det drygaste med dagen var väl egentligen att ta hand om disken från gårdagen. Tog sedan traditionsenlig en rejäl promenad med årets nyårsskiva i lurarna. Hade paraply, så det var skönt även fast det regnade. I förmiddags när det bland föreslagna konton på insta dök upp en jag tyckte mig känna igen från att ha sett på Tinder häromsistens fick jag ett infall och slajdade in i dm:s. Sådär smart kanske med lite perspektiv, men vafan, ibland måste man riskera att göra bort sig. Man får vara glad att det inte var en granne eller någon man springer på dagligdags.

Blev naturligtvis en pizza till middag. Fick dock betala dubbelt för den. Hade valt att betala med swish men när jag tryckt iväg betalningen hände ingenting utan sajten stod bara och tuggade och väntade på att betalningen skulle bekräftas. Till sist, efter kanske en halvtimme, tröttnade jag, gick tillbaka och valde kortbetalning istället. Det gick finfint, men sedan upptäckte jag att den där swishbetalningen hade dragits den också. Då blev man ju lite trött. Mailade dock sajten i fråga och förklarade situationen så får väl hoppas att det löser sig så jag får pengarna tillbaka efter ordning. Inte för att det är några större belopp det gäller, men det är ju orimligt att jag ska betala samma pizza två gånger. Annars får jag väl gå till pressen med det.

På spåret gick bra idag. 42 poäng. Det tycker jag faktiskt att jag får vara nöjd med.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home